مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:402020-03-09پزشكي

از پیک اپیدمی کووید 19 و الزامات قرنطینه تا میزان تاثیر گرما در نابودی ویروس کرونا


یک محقق و عضو هیات علمی دانشگاه با تشریح وضعیت همه گیری و اپیدمی کووید19 در داخل کشور، با بیان اینکه احتمالا در چند روز آینده آمار مبتلایان افزایش پیدا می کند، - اظهار کرد: شاید تا پایان سال یا کمی بیشتر روند صعودی اپیدمی را مشاهده کنیم.

البته باید تاکید کرد که رسیدن به پیک اول اپیدمی به معنای کاهش مداوم بعدی نیست، الگوهای اپیدمی بخصوص در بیماریهای عفونی گاها پیکهای متعددی را تجربه میکنند و این تجربه کاملا وابسته به زنجیره انتقال بیماری، شرایط محیطی و اقدامات کنترلی ماست.

دکتر حامد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگوی تفصیلی با ایسنا با تاکید بر اینکه مهمترین بازیگر این چالش جهانی و ملی مردم هستند، گفت: ما به عنوان شهروندان مسئول، فعلا بجای توجه به مدلهای پیش بینی و اظهار نظرهای بعضا متناقض علمی فقط و فقط باید هم قسم بشویم همانند مردم چین و با قدرت زنجیره انتقال را قطع کنیم.

در خانه بمانیم، مسافرت نرویم، خسته نشویم و با تزریق نشاط در اجتماع، در این روزهای بسیار سخت، فقط و فقط باندازه یک نفر از 80 میلیون نفر، یک قدم در جهت اصلاح برداریم.

این محقق و عضو هیات علمی دانشگاه با ارایه تعریف ساده ای از اپیدمیولوژی(همه گیرشناسی)، اظهار کرد: اپیدمیولوژی با مطالعه توزیع و الگوی بیماریها، عوامل بیماریزا و فاکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پیک اپیدمی کووید 19 و الزامات قرنطینه تا میزان تاثیر گرما در نابودی ویروس کرونا

از پیک اپیدمی کووید 19 و الزامات قرنطینه تا میزان تاثیر گرما در نابودی ویروس کرونا