مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 07:462020-03-04فرهنگي

موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، شهرود امیر انتخابی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه بناهای شیلات کیاشهر که به مساحت 75 هزار مترمربع در بخش کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه واقع شده است، اظهار کرد: این مجموعه دربردارنده بیش از 22 بنای تاریخی بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در گذشته با نام بندر حسن کیاده معروف بوده و یکی از مراکز مهم صید و صیادی در گیلان به شمار می رفت، افزود: این بندر در دوره قاجار به دلیل ایجاد گمرک و تأسیسات شیلات از رونق خاصی برخوردار بود.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه شیلات کیاشهر یکی از مراکز عمده صیادی و تولید خاویار در سطح کشور است، گفت: این مجموعه تاریخی دارای ساختمان های نجاری، تراشکاری، جوشکاری، آهنگری، ابریشم سازی، ساختمان اداری و مالی، ساختمان کوره صید و خاویار سازی، ساختمان مسکونی، ساختمان مهمانسرا، ساختمان ریاست، ساختمان سردخانه، ساختمان شورخانه، گورستان روس ها بوده است.

وی ادامه داد: بعد از جلسات برگزار شده با مدیران شرکت مادر تخصصی صید و صیادی کشور، امور ماهیان خاویاری گیلان، معاونت محترم امور پیشگیری از جرم و حقوق بیت المال و میراث فرهنگی گیلان برگزار مقرر شد بهره برداری این مجموعه به عنوان موزه ملی خاویار ایران ظرف مدت 2 سال به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می شود

موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می شود