مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 11:302020-03-02ورزشي

مروری بر افتخارات سیامند رحمان؛ ستاره ای بی بدیل در ورزش ایران و جهان


سیامند رحمان، ورزشکار نام آوری بود که آوازه ی افتخاراتش نه تنها در ایران بلکه در جهان پیچیده و همواره به عنوان یکی از برجسته ترین پارالمپین های تاریخ ورزش افراد دارای معلولیت به شمار می رود.

- مروری بر افتخارات سیامند رحمان؛ ستاره ای بی بدیل در ورزش ایران و جهان سیامند رحمان، ورزشکار نام آوری بود که آوازه ی افتخاراتش نه تنها در ایران بلکه در جهان پیچیده و همواره به عنوان یکی از برجسته ترین پارالمپین های تاریخ ورزش افراد دارای معلولیت به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، سیامند رحمان اول فروردین 1367 در شهرستان اشنویه ( استان آذربایجان غربی) متولد و در سالهای کودکی به فلج اطفال مبتلا شد.

از دوران کودکی روحیه ای شاد و مثال زدنی داشت و در مدرسه، با همان اندک توانایی راه رفتن، فوتبال، تنیس روی میز و والیبال بازی می کرد و از نشستن و سکون بیزار بود.

پس از مدتی تمرینات ورزشی اش را در رشته بدنسازی به صورت جدی تری دنبال کرد و به پیشنهاد دوستان به اردوی تیم ملی وزنه برداری رفت تا از او تست گرفته شود و سیامند که تا آن روز در رشته وزنه برداری فعالیت نکرده بود، موفق شد وزنه 120 کیلوگرمی را بالای سرببرد و توجه مربیان را به خود جلب کند و اینگونه شد که سیامند جوان در بیست سالگی ( سال 1387) به اردوی تیم ملی راه یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر افتخارات سیامند رحمان؛ ستاره ای بی بدیل در ورزش ایران و جهان

مروری بر افتخارات سیامند رحمان؛ ستاره ای بی بدیل در ورزش ایران و جهان