مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 11:052020-02-28بين الملل

کیت تشخیص «کرونا» در لرستان ساخته شد آزمایش موفق با نمونه بالینی


علی غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شرکت میکروب آزما پارس مستقر در پارک علم و فناوری خرم آباد موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شده است، در خصوص فرآیند ساخت این کیت اظهار داشت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود ژنوم این ویروس که در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، کیت را برای آن طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه کیت را براساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی کرده ایم، تصریح کرد: قطعه ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آوردیم و سنتز کردیم و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتیم.

تهیه نمونه بالینی از اراک و موفقیت آمیز بودن نتیجه آزمایش مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با تاکید بر اینکه پس از موفقیت آمیز بودن نتیجه آزمایش، موضوع ساخت کیت را به استانداری و دانشگاه علوم پزشکی لرستان اطلاع رسانی کردیم و برای تولید گسترده این کیت اعلام آمادگی کردیم، افزود: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا (ع) اراک تهیه کردیم و فرآیندهای لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی خودمان آن را آزمایش کردیم و به صورت کاملاً موفقیت آمیز جواب مثبت به دست آوردیم.

غلامی خاطرنشان کرد: الان هم یک فراخوانی وزارت بهداشت زده است که شرکت هایی که تولید کیت دارند می توانند در رقابتی شرکت کنند تا دیگر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیت تشخیص «کرونا» در لرستان ساخته شد آزمایش موفق با نمونه بالینی

کیت تشخیص «کرونا» در لرستان ساخته شد آزمایش موفق با نمونه بالینی