مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 09:052020-02-28پزشكي

کرونا را با خود مراقبتی مهار کنیم


ارائه آموزش های لازم، شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و تعویض به موقع آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار، ماندن بیمار در منزل، از مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری است.

باید گفت خود مراقبتی یکی از مهمترین مسائل در زمینه تضمین سلامت جامعه به شمار می رود و باید همه مردم در گروه های سنی مختلف با رعایت بهداشت فردی، در این زمینه آگاه و هشیار باشند، به این دلیل همواره رعایت اصول بهداشتی می تواند سلامت ما را در برابر هر گونه ویروس به ویژه کرونا تامین کند.

یک هفته از اعلام رسمی شیوع بیماری کرونا در ایران می گذرد؛ در این مدت اخبار مختلفی از اقصی نقاط ایران درباره این بیماری منتشر شده که رعایت نکات بهداشتی، اعلام کمبودهای پزشکی، پرهیز از اجتماعات، ضدعفونی اماکن عمومی و توصیه های پزشکی در صدر آنها قرار دارد.

برخی از رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی بیش از آنکه به دنبال ارتقای سطح آگاهی مخاطبان در خصوص ویروس کرونا باشند، طی روزهای گذشته به سمت واهمه افکنی حرکت کردند؛ برخی رسانه ها و کاربران غیرخودی نیز در خارج از کشور به هر بهانه ای به دنبال فشار روانی بر مردم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا را با خود مراقبتی مهار کنیم

کرونا را با خود مراقبتی مهار کنیم