مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 15:452020-02-27پزشكي

خود مراقبتی مهمترین اصل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مجید شیرانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کرونا یک ویروس نوپدید و جدید است که شایع شده است، این ویروس از چین آغاز شده و در حال حاضر در 30 کشور دنیا باعث بیماری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در ایران جو روانی ایجاد شده پیرامون کرونا ویروس از خود آن بیشتر است، افزود: اهمیت کرونا ویروس و اخباری که پیرامون آن وجود دارد به دلیل نوپدید بودن آن است وگرنه سالیان سال است که عوامل بیماری زا متفاوت باعث ایجاد عفونت و مرگ و میر انسان ها می شود.

وی با بیان اینکه شدت بیماری زایی و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس از بسیاری از ویروس هایی که ایجاد عفونت تنفسی می کند کمتر است اگرچه قدرت سرایت بالایی دارد، ادامه داد: بیماری آنفولانزا در سالی که گذشت در آمریکا 16 هزار نفر را کشت، اما آمار مرگ و میر کرونا تا الان در سراسر جهان به 3 هزار نفر هم نرسیده است.

دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: کرونا ویروس ممکن است به هر نقطه ای از کشور وارد شود اما در اکثر موارد یک بیماری ساده تنفسی ایجاد می کند، در 80 درصد موارد علائم آنقدر خفیف است که فرد حتی نیاز به مراجعه به پزشک نیز ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر نگرانی مجموعه بهداشت و درمان درخصوص کرونا ویروس از آن است که چون میزان سرایت ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود مراقبتی مهمترین اصل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است

خود مراقبتی مهمترین اصل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است