مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:352020-02-27پزشكي

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع شد


علی فولیان روز پنجشنبه در تشریح این خبر گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و درمان، مصرف قلیان یکی از سریع ترین روش های انتقال بیماری های تنفسی به خصوص ویروس کرونا است که می بایست از عرضه آن جلوگیری شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان داشت: متاسفانه علیرغم ممنوعیت قانونی و هشدارها، متاسفانه در سایه نظارت های ضعیف دستگاه های متولی عرضه قلیان در اماکن عمومی، سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها انجام می شود که تبعات زیانبار آن به خصوص در شرایط کنونی کشور متوجه سلامت عمومی است.

وی سلامت عمومی را از مصادیق حقوق عامه دانست و تاکید کرد: دادستانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است.

این مسوول گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، این موضوع از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و جا دارد دستگاه های متولی اقدامات پیشگیرانه خود را در کمترین زمان اجرایی کنند.

فولیان افزود: طی مکاتبات انجام شده با دستگاه های متولی از جمله نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه ها، سازمان صنعت،معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی، دستورهای قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت ها در حوزه بهداشت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع شد

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع شد