مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:152020-02-27سياسي

30 درصد پرونده های ورودی دادسرا مربوط به حوادث رانندگی است


محمدحسین صادقی چهارشنبه شب در نشستی که با برخی از نمایندگان شرکت های بیمه استان با موضوع کیفرخواست های شفاهی بیمه ای برگزار شد، با تاکید برکاهش مدت زمان رسیدگی فرآیند دادرسی پرونده های قضایی و تعیین تکلیف فوری نسبت به پرونده های که واجد پیچیدگی خاص نیست، افزود: در ماده 86 قانون دادرسی کیفری این ظرفیت پیش بینی شده که بتوانیم فرآیند طولانی دادرسی را به گونه ای کوتاه کنیم که زمان تحقیق تا اجرای حکم در صورت امکان یک روز طول بکشد.

وی تصریح کرد: سرعت دهی رسیدگی به فرآیند دادرسی باعث از دور خارج شدن بسیاری از پرونده ها می شود و کمک می کند تا شعب تحقیق و دادگاه ها به موضوعاتی که نیاز به تحقیق و تمرکز بیشتری دارند، بپردازند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: رسیدگی به پرونده های مالی مانند کلاهبرداری، جعل و سایر موارد، کاهش هزینه ها، رفت و آمدهای غیرضروری مراجعین و نارضایتی مردم از دیگر مزایای رسیدگی سریع به این نوع از پرونده ها است.

وی اضافه کرد: گاها پیش می آید که یک مراجعه کننده به خاطر یک پرونده تصادف نزدیک به یکسال در رفت و آمد است، در حالی که با همکاری شرکت های بیمه ای می توان فرآیند رسیدگی به چنین پرونده هایی در طول چند روز به سرانجام رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد پرونده های ورودی دادسرا مربوط به حوادث رانندگی است

30 درصد پرونده های ورودی دادسرا مربوط به حوادث رانندگی است