مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 11:352020-02-26پزشكي

مازندرانی ها مراکز انتقال خون را تنها نگذارند


دکتر اسماعیل پوریانی روز چهارشنبه با اطمینان خاطر اعلام کرد که تمامی ضوابط و مقررات خونگیری طبق آخرین استانداردهای بهداشتی بین المللی انجام می شود و هیچ گونه تهدیدی متوجه اهداکنندگان خون نمی شود.

وی تصریح کرد: هر چند هم اکنون کمبود خون وجود ندارد و نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستان ها تامین است، اما کاهش مراجعه کنندگان اهدا خون ،ذخایر خونی استان را کم کرده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان این که ویروس کرونا سبب شد تا اهداکنندگان مستمر خون نیز در استان کم شوند، ادامه داد: از آن جایی که مازندران در تبادل خونی با 2 کشور آلمان و اتریش ارتباط دارد، همه ضوابط و مقررات بهداشتی در فرایند خونگیری تا فرآوری به صورت دقیق و بدون خطا انجام می شود.

پوریانی توضیح داد: همه امکانات و تجهیزات در فرایند خونگیری مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است و اهدا کنندگان یقین داشته باشند مشکل بهداشتی متوجه آنان و پزشکان و کادر انتقال خون نیست.

از آن جایی که برای تولید فاکتورهای خونی به تکنولوژی پالایشگاه خونی نیاز است، خون مازندرانی ها به عنوان سالم ترین خون دنیا قابلیت به دست آوردن انواع فاکتورهای خونی را دارد و برای این منظور به کشور آلمان و اتریش ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندرانی ها مراکز انتقال خون را تنها نگذارند

مازندرانی ها مراکز انتقال خون را تنها نگذارند