مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 21:052020-02-25اجتماعي

طغیان خشکه رودها بر اثر بارش بی وقفه باران در ایلام


باران های سیل آسای سامانه بارشی که از روزهای قبل هواشناسی هشدار آمدنش را داده بود از صبح امروز شروع به باریدن گرفت و تا این لحظه خیال بند آمدن ندارد.

در و دیوار و جاده و خیابان مناطق مختلف این استان خصوصا شهرستان های شمالی سیروان، چرداول و هلیان مملو از آب است و مسوولان از مردم خواسته اند از تردد غیرضروری در سطح شهر و مسیرهای بین شهری و همچنین نزدیک شدن به حریم رودخانه ها خودداری کنند.

جاده ها در مسیرهای ارتباطی این استان دچار آبگرفتی است و در مقاطعی بر روی پل ها بدلیل بالا آمدن آب مسیل ها و رودخانه های فصلی دچار انسداد شده است.

تدابیر مختلفی از جمله رهاسازی آب سدها، پهنه بندی شهرستان ها برای مدیریت سیل، شناسایی نقاط بحرانی، جابجایی ساکنان حاشیه رودخانه سیمره، اعلام آماده باش به دستگاه های امدادی و خدماتی و همچنین آماده سازی اماکن اسکان اضطراری برای مقابله با سیل اندیشیده شده است اما شدت و حجم بالای بارش ها در کنار ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه های فصلی، ضریب خطر سیل را افزایش داده است و به طور حتم خسارت های مالی زیادی بر جای خواهد ماند.

آنچه معلوم است اینکه تجربه های سیل سال های قبل چندان عبرت آموز نبوده و ساکنانی که از وحشت ورود آب به داخل خانه هایشان هراس دارند این موضوع را تا سیل بعدی به فراموشی می س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان خشکه رودها بر اثر بارش بی وقفه باران در ایلام

طغیان خشکه رودها بر اثر بارش بی وقفه باران در ایلام