مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 10:562020-02-25پزشكي

کرونا درقم؛ کاهش 30 درصدی اهدای خون در قم نگران کننده است


مرتضی نوریان روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نگرانی مردم از ابتلا به ویروس کرونا موجب شده تا مراجعه آنان به مرکز اهدای خون قم کاهش چشمگیری داشته باشد که این موضوع زنگ خطر کاهش ذخیره خونی استان را به صدا درآورده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه نگرانی برای ابتلای مراجعه کنندگان به این ویروس در مرکز انتقال خون قم وجود ندارد، افزود: یکی از شرط های مهم برای اهدا خون، سلامتی کامل و نداشتن علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی است که این موجب شده تا مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون از سلامتی بالاتری نسبت به سایر اماکن برخوردار باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم به همه مردم نوع دوست این استان اطمینان خاطر داد که هیچ گونه تهدیدی برای آلودگی و ابتلای آن ها به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون استان وجود ندارد.

نوریان، با بیان اینکه هیچ سند علمی معتبر مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد، ادامه داد: سازمان انتقال خون نهایت دقت را برای سلامت افراد اهداکننده خون مبذول داشته و تا از این سلامت کامل اطمینان پیدا نکند، اقدام به گرفتن خون از این مراجعه کنندگان نخواهد کرد.

وی افزود: خون و فرآورده های آن جایگزین مصنوعی ندارد و منبع دسترسی به آن تنها خون هم نوعان و انسان های دیگر است و چون زمان ماندگاری خون محدود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا درقم؛ کاهش 30 درصدی اهدای خون در قم نگران کننده است

کرونا درقم؛ کاهش 30 درصدی اهدای خون در قم نگران کننده است