مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 06:202020-02-25اقتصادي

آزمایشگاه های پزشکی با کمبود تجهیزات مرغوب مواجه اند


عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، گفت: آزمایشگاه های تشخیص طبی با معضل افزایش مهار گسیخته قیمت وسایل و مواد از یک سو، و کمبود تجهیزات و مواد مرغوب از سوی دیگر دست به گریبان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن بیات، با اشاره به برگزاری کنگره ارتقا کیفیت، اظهار داشت: تعریف کیفیت این است که ویژگی های یک فرآورده یا خدمت چنان باشد که برای کاربرد مورد نظر مناسب باشد.

تضمین کیفیت شامل همه کارهایی است که برای اطمینان از کیفیت یک فرآورده یا خدمت، و مناسب بودن آن برای مقصود مورد نظر، انجام می شود.

وی با عنوان این مطلب که محصول فعالیت آزمایشگاه های پزشکی، نتایج آزمایش است، ادامه داد: نتایج آزمایش در عرصه های گوناگون پزشکی مانند غربالگری و تشخیص بیماری ها، انتخاب و تنظیم دارو برای بیماران، و پیگیری روند درمان، نقش مهمی را به عهده دارند.

بنابراین لازم است این نتایج از کیفیت کافی برخوردار باشند تا پزشکان بتوانند بر اساس آنها، در راستای بهبودی بیماران تصمیمات درستی بگیرند.

مسئول محور تضمین کیفیت و مدیریت ریسک در کنگره ارتقا کیفیت سال 99، افزود: تضمین کیفیت، همواره از موضوعات مهم آزمایشگاهیان است و تلاش های بسیاری در این راستا به کار می بندند مانند آموزش و بازآموزی کارکنان آزمایشگاه ها، انتخاب دستگاه ها و تجهیزات بروز و مواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه های پزشکی با کمبود تجهیزات مرغوب مواجه اند

آزمایشگاه های پزشکی با کمبود تجهیزات مرغوب مواجه اند