مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 13:402020-02-24اقتصادي

ضرورت دولتی شدن بانک های خصوصی زیان ده/ بانک های خصوصی نمره قبولی نمی گیرند


در شرایط فعلی که زیان انباشت بسیاری از بانک های خصوصی از سرمایه آن ها پیشی گرفته است، یکی از گزینه ها این است که این بانک ها به سرعت دولتی شوند تا سپرده مردم در این بانک ها پرداخت و از افزایش زیان آن ها جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست آثار بانکداری خصوصی در اقتصاد ایران از منظر اقتصاد کلان در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان نظام بانکی درخدمت تولید و با حضور نصیری اقدم دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، دهقان دهنوی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، امینی رعیا مدیر شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی و دادجوی توکلی پژوهشگر بانکی برگزار شد.

در این نشست ابتدا نجفی پژوهشگر اقتصادی مقاله ای با عنوان بازخوانی تحولات قانونی موثر بر خصوصی سازی نظام بانکی ارائه کرد.

وی در این مقاله ضمن بررسی تحولات قانونی شکل گیری بانک خصوصی در اقتصاد ایران در طول دهه های اخیر، قانون برنامه سوم و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را ریشه های اصلی توسعه بانکداری خصوصی عنوان کرد.

در ادامه مهدی قاسمی علی آبادی مقاله ای با موضوع تبارشناسی بانک های خصوصی در اقتصاد ایران را ارائه کرد و در آن از ذی نفعان و مالکان بانک های خصوصی پیش و پس از انقلاب اسلامی سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت دولتی شدن بانک های خصوصی زیان ده/ بانک های خصوصی نمره قبولی نمی گیرند

ضرورت دولتی شدن بانک های خصوصی زیان ده/ بانک های خصوصی نمره قبولی نمی گیرند