مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 13:002020-02-24بين الملل

چرا سامانه پاتریوت مقابل حملات موشکی یمن ناکارآمد است؟


ارتش یمن هفته گذشته پس از ماهها تعلیق حملات، تأسیسات نفتی سعودی ها را در پاسخ به بمباران هوایی یمن، هدف قرار داد و بار دیگر سامانه دفاعی سعودی در رهگیری و مقابله ناکام بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پنجشنبه هفته گذشته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده پهپادی و موشکی به مراکز نفتی شرکت آرامکو خبر داد؛ حمله ای که به گفته وی بسیار موفق بود.

در این میان به نوشته وبگاه الخلیج اونلاین ، این حمله پس از آن صورت گرفت که دولت سعودی اخیرا برای حفظ تأسیسات نفتی خود از حملات یمنی ها اقدام به خرید سامانه های دفاع هوایی پاتریوت از یونان کرده است.

به گفته یحیی سریع عملیات مذکور با 12 پهپاد و سه موشک در پاسخ به حملات هوایی سعودی ها به خصوص در منطقه الجوف یمن صورت گرفته و اگر بار دیگر این حملات ادامه یابد؛ پاسخ موشکی و پهپادی یمن نیز ادامه خواهد یافت.

دور جدید حملات یمنی ها در حالی آغاز شده است که ارتش یمن پس از حملات سپتامبر سال گذشته به تأسیسات آرامکو پیشنهاد توقف حملات در مقابل توقف بمباران های هوایی را داد و آن را یکطرفه اجرایی کرد؛ اما دولت سعودی ضمن متوقف نکردن حملات، در هفته های گذشته بمباران های هوایی را تشدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سامانه پاتریوت مقابل حملات موشکی یمن ناکارآمد است؟

چرا سامانه پاتریوت مقابل حملات موشکی یمن ناکارآمد است؟