مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:162020-02-24اقتصادي

افزایش خروجی سدهای دز و کرخه در 7 روز آینده


فراز رابعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: طبق پیش بینی و اخطاریه های هواشناسی بارش های شدیدی از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در حوضه های آبریز منتهی به خوزستان رخ می دهد که مشابه باران های سیل آسای فروردین امسال است اما اطمینان می دهیم که حوادث فروردین تکرار نمی شود.

وی ظرفیت خالی سدهای خوزستان را 8.

8 میلیارد مترمکعب بیان کرد و افزود: با توجه به حجم خالی کافی در مخازن سدها، خروجی های سدها همانند فروردین گذشته نخواهد بود، اما باید جانب احتیاط رعایت شود و مسوولان به ویژه در پایین دست رودخانه ها آماده باشند.

رابعی اضافه کرد: بر اساس برنامهریزی ها خروجی سد کرخه از روز دوشنبه پنجم اسفند به 400 تا 450 مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز تا اوایل هفته آینده به 700 تا 750 مترمکعب برثانیه افزایش می یابد.

به گفته وی در صورت وقوع بارندگی ها طبق پیش بینی، احتمال دارد خروجی سد دز به یک هزار مترمکعب برثانیه و یا بیشتر نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه بحران و ستاد مدیریت سیل در سازمان آب و برق خوزستان، بیان کرد:شرایط از هفته گذشته رصد شده و با توجه به وجود حجم خالی مناسب در سدها برای کنترل سیلاب، برنامه ای برای خروجی فزاینده نخواهیم داشت و برنامه ریزی شده که آبگرفتگی اتفاق نیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خروجی سدهای دز و کرخه در 7 روز آینده

افزایش خروجی سدهای دز و کرخه در 7 روز آینده