مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 10:202020-02-24اقتصادي

چرا اخذ مالیات بر عایدی املاک اولویت دارد؟


با توجه به اینکه املاک به ویژه املاک مسکونی، کالای اساسی محسوب می شود و تنظیم بازار آن نسبت به سایر بازارها از اهمیت بیشتری برخوردار است، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در این بخش نسبت به سایر بخش ها اولویت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخذ مالیات از معاملات و سودهای کسب شده در بازارهای موازی تولید، از جمله اقداماتی است که برای کاهش جذابیت این بازارها در کشورهای جهان انجام می شود.

در این میان، بررسی ها نشان می دهد بازار املاک نسبت به سایر بازارهای موازی تولید، خطر کمتر و سودآوری مطمئن تری دارد که باعث شده برای سوداگران و تقاضاهای سرمایه ای و غیرمصرفی، جذاب باشد و به عنوان نقطه امنی برای سرمایه های سرگردان تلقّی گردد.

*سوداگران، خانه دار شدن مردم عادی را دچار مشکل می کنند در کتاب مالیات بر عایدی املاک؛ راهکار حذف سوداگری از بازار مسکن که اخیرا توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی منتشر شده، دلایل مختلفی مبنی بر اولویت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از بخش املاک ارائه شده است.

در این کتاب آمده که فعالیت های سوداگرانه در بخش املاک، به ویژه املاک مسکونی، علاوه بر اینکه به عنوان مانعی برای تولید عمل می کند، پاسخ گویی به نیاز مصرفی مردم در این بخش را مشکل می سازد و به دلیل ایجاد تقاضای کاذب و بیش از نیاز متعارف،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اخذ مالیات بر عایدی املاک اولویت دارد؟

چرا اخذ مالیات بر عایدی املاک اولویت دارد؟