مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 04:552020-02-24اقتصادي

فروش تعهدی در بورس آغاز شد/ تازه واردها سراغ فروش تعهدی نروند


یک فعال بورس درباره اینکه اجرای فروش تعهدی چه تأثیری در بورس دارد، می گوید: «نهاد ناظر بر بورس با بررسی شرایط متوجه شده که در حال حاضر نقدینگی موجود در بازار زیاد است و همین موضوع می تواند برای سهام برخی شرکت ها حباب ایجاد کند.

- باعث شده است که فعالان این بازار نسبت به جهش بی رویه قیمت سهام شرکت های بورسی نگران شوند.

این موضوع موجب شده است که بازار سرمایه به فکر راهکاری برای جلوگیری از رشد بی رویه ارزش سهام شرکت های بورسی بیفتد و طرح فروش تعهدی را در بورس آغاز کند.

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس، با اعلام این خبر گفته است که فروش تعهدی فعلا برای 5 نماد مورد معامله در بورس تهران و 3 نماد سهام در فرابورس اجرایی شده ولی قابلیت عملیاتی شدن را در تمامی اوراق دارد.

کارشناسان بازار سرمایه اما معتقدند که این روش فقط برای حرفه ای ها مناسب است و سهامداران مبتدی به هیچ عنوان و بدون آموزش کافی به فکر فروش تعهدی نیفتند.

تازه واردها سراغ فروش تعهدی نروند امیر هامونی با اعلام اجرای فروش تعهدی در بورس به مهر توضیح داده است: این ابزار جدید بازار را دوطرفه کرده و یکی از ویژگی های بازار حرفه ای قلمداد می شود.

بسیاری از اهالی بازار سوال داشتند که در بازار سرمایه کشور چگونه می توان ابزار فروش استقراضی یا همان Short Selling را راه اندازی کرد، اما این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش تعهدی در بورس آغاز شد/ تازه واردها سراغ فروش تعهدی نروند

فروش تعهدی در بورس آغاز شد/ تازه واردها سراغ فروش تعهدی نروند