مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 14:352020-02-23پزشكي

توصیه های بهداشتی ویژه بانوان باردار در مقابله با کرونا


زنان باردار به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی بدنشان باید توصیه های بهداشتی درباره کرونا را بیشتر رعایت کنند؛ چراکه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار بیشتر از زنان غیرباردار است.

- فریبا الماسی، فوق تخصص بیماری های زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که زنان باردار با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور چه اقداماتی باید انجام دهند؟ ، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقاومت بدن زنان باردار از زنان غیرباردار و نیز مردان کمتر است، باید نکات پیشگیرانه را بیشتر رعایت کنند؛ چراکه بارداری باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و زودتر دچار عفونت می شوند.

وی ادامه داد: شستن مکرر دست ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ضمن اینکه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار است.

این فوق تخصص زنان خاطرنشان کرد: دوره کمون این ویروس یعنی از زمانی که این ویروس وارد بدن می شود تا ظاهر شدن علایم آن 14 روز است و علامت این ویروس نیز تا یک ماه وجود دارد و احتمال اینکه فرد مبتلا خوب شود، 80 درصد است اما در زنان باردار با توجه به پایین بودن مقاومت بدنی امکان بهبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی ویژه بانوان باردار در مقابله با کرونا

توصیه های بهداشتی ویژه بانوان باردار در مقابله با کرونا