مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 13:552020-02-23اقتصادي

کاهش ترانزیت از ایران به دلیل زمان و هزینه بالا


مدیر کل دفتر ترانزیت کالای گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: طی پنج ساله گذشته ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف با کاهش مواجه بوده که هزینه و زمان بالا علت اصلی آن است.

- مدیر کل دفتر ترانزیت کالای گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: طی پنج ساله گذشته ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف با کاهش مواجه بوده که هزینه و زمان بالا علت اصلی آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی آیتی عصر امروز (یکشنبه) در نشست بررسی پنج ساله ترانزیت کشور با حضور تشکل های حمل و نقل بین المللی و شرکت های برتر فعال در این حوزه اظهار کرد: کاهش ترانزیت طی پنج ساله گذشته اتفاق افتاده است که علت و عامل اصلی آن بالا بودن هزینه و زمان ترانزیت است و باید برای تقویت ترانزیت فکری کرد و جذابیت های آن را بالا برد.

وی افزود: کشورهای بسته ای مانند افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، اقلیم کردستان و غیره که دسترسی به آب های آزاد و مرزهای دریایی ندارند از نظر جغرافیایی در مسیر ترانزیت ایران قرار گرفتند و به همین سبب می توان با افزایش جذابیت، ترانزیت را به این کشورها تقویت کرد.

مدیر کل دفتر ترانزیت کالای گمرک ادامه داد: عوامل متعددی در کاهش ترانزیتی کالا موثر است که تغییرات جهانی قیمت یک کالا نیز می تواند یکی از آنها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ترانزیت از ایران به دلیل زمان و هزینه بالا

کاهش ترانزیت از ایران به دلیل زمان و هزینه بالا