مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 12:572020-02-23اقتصادي

رییس جهاد کشاورزی فارس: مبارزه با ملخ در این استان به اعتبار نیاز دارد


محمد مهدی قاسمی، یکشنبه در نشست ستاد بحران استان فارس که با دستور کار مبارزه با ملخ صحرایی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار در روند مبارزه موثر با ملخ تاثیر دارد و با در نظر گرفتن اینکه حمله این آفت بحران است، انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تامین سریع حداقل بخشی از اعتبار مورد نیاز به صورت نقدی اقدام کند.

وی اظهار داشت: ملخ صحرایی در سال 98 با گستردگی بیشتر از سال گذشته به استان فارس و استان بوشهر هجوم آورده و با عنایت به اینکه محصولات مزارع گندم، کلزا و همچنین محصولات زمستانی (شتوی) این استان در مرحله رشد است، امکان دارد خسارت بسیار زیادی به مزارع وارد شود.

به گفته قاسمی، پیش بینی می شود افزون بر یک و نیم میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی، زراعی و باغی استان فارس نیاز به پایش آفت ملخ صحرایی داشته باشد.

او بیان کرد: ملخ صحرایی به شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله مُهر، لامرد و بخشی از لارستان حمله کرده اند و همچنین 14 شهر جنوبی این استان که سال 97 مورد حمله ملخ قرار گرفتند، در حال آماده باش هستند.

وی ادامه داد: 2 آمادگاه مبارزه با ملخ صحرایی سال 97 در لامرد و شیراز مهیا شده و همه امکانات اعم از ماشین های شاسی دار و توربولاینرها در 2 منطقه نام برده متمرکز شده است که به فراخور نیاز در اختیار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جهاد کشاورزی فارس: مبارزه با ملخ در این استان به اعتبار نیاز دارد

رییس جهاد کشاورزی فارس: مبارزه با ملخ در این استان به اعتبار نیاز دارد