مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 11:202020-02-23حوادث

احتمال مرگ بیش از 5000 پرنده در گلستان بر اثر بوتولیسم


مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی گفت: احتمالا مرگ بیش از 5000 پرنده در تالاب میانکاله در استان گلستان بر اثر سم بوتولیسم است.

- مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی گفت: احتمالا مرگ بیش از 5000 پرنده در تالاب میانکاله در استان گلستان بر اثر سم بوتولیسم است.

علیرضا اکبر شاهی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که براساس آخرین آمار حدود 5200 قطعه پرنده مهاجر در بخش شرقی تالاب میانکاله واقع در استان گلستان تلف شده اند، اظهار کرد: این اتفاق دقیقا مشابه همان اتفاقی است که در قسمت غربی تالاب میانکاله در استان مازندران رخ داد که منجر به تلفات 15 هزار پرنده مهاجر شد.

وی ادامه داد: ابتلای پرندگان به بیماری های نیوکاسل، آنفولانزای فوق حاد و تحت حاد منتفی است و علائم بالینی نشان می دهد که احتمالا سم بوتولیسم عامل مرگ و میر این پرندگان بوده است؛ اگرچه هنوز لاشه ها در آزمایشگاه در حال بررسی هستند و نتایج قطعی رسما اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی با بیان این که بخشی از لاشه های جمع آوری شده مربوط به تلفات قبلی هستند، اظهار کرد: جمع آوری لاشه ها کار بسیار سختی است، زیرا پرندگان با مصرف این سم فلج و دچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال مرگ بیش از 5000 پرنده در گلستان بر اثر بوتولیسم

احتمال مرگ بیش از 5000 پرنده در گلستان بر اثر بوتولیسم