مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 09:062020-02-23پزشكي

کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است


دکتر ابراهیم شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نگرانی برای کرونا تا حدودی طبیعی است اما نباید اجازه بدهیم این نگرانی زیاد شود، افزود: مهمترین نکته درباره ویروس کرونا ضریب سرایت بالای آن نسبت به برخی دیگر از ویروس ها است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اضافه کرد: البته این ویروس هر روز چهره متفاوتی را از خود نشان می دهد و ممکن است این موارد تغییراتی داشته باشد.

شکیبا با بیان اینکه کرونا در افراد معمولی و جوانان خطر چندانی ندارد، اظهار داشت: افراد جوانی که مشکل زمینه ای ندارند، در صورت ابتلا به کرونا با چند روز استراحت خوب می شوند.

وی مهمترین نکته درباره کرونا را پیشگیری از این ویروس بخصوص با شست و شوی مکرر دست ها دانست و عنوان کرد: کرونا تا 6 روز بر روی سطوح زنده می ماند و انتقال آن از این طریق بسیار قابل توجه است.

ماسک برای افراد عادی توصیه نمی شود رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه درباره تاثیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا نیز تاکید کرد: استفاده از ماسک برای مردم عادی توصیه نمی شود و حتی خود ماسک می تواند منجر به ایجاد عفونت و آلودگی شود.

شکیبا از اقدامات خوبی که در استان برای مقابله با کرونا بخصوص در مرزها انجام شده نیز یاد کرد و افزود: مبادی ورودی و خروجی با جدیت کنترل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است

کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است