مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 09:002020-02-23بين الملل

طرح جایگزینی بازدارنده های ترایدنت انگلیس توسط پنتاگون افشا شد


مقام های پنتاگون تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک های اتمی را برای جایگزینی سیستم های بازدارنده ترایدنت ساخت داخل افشا کرده اند.

- مقام های پنتاگون تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک های اتمی را برای جایگزینی سیستم های بازدارنده ترایدنت ساخت داخل افشا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این خرید از سوی انگلیس 31 میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت.

سیستم های تسلیحات اتمی ترایدنت مستقر در ساحل غربی اسکاتلند شامل چهار زیردریایی انگلیسی مسلح با هشت موشک، هرکدام با قابلیت حمل 40 کلاهک اتمی است.

دست کم یک زیردریایی انگلیسی به صورت دائم در دریا حضور دارد و زرادخانه اتمی حمل می کند.

چارلز ریچارد، فرماندهی استراتژیک آمریکا در جریان سخنرانی در جلسه استماع سنا گفت، لازم است که کلاهک های اتمی جدید موسوم به W93 یا Mk7 در آمریکا تهیه شود.

وی ادامه داد، این اقدام از یک جایگزینی موازی برنامه کلاهک در انگلیس پشتیبانی می کند که بازدارندگی اتمی اش نقش بسیار مهم و حیاتی در موضع دفاعی ناتو ایفا می کند.

آلن شافر، معاون وزارت دفاع در امور خرید و پشتیبانی آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی به یک نشست بازدارندگی دفاعی گفته بود، شگفت انگیز است که انگلیس بر روی یک کلاهک جدید اتمی کار می کند و لندن و واشنگتن درباره ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جایگزینی بازدارنده های ترایدنت انگلیس توسط پنتاگون افشا شد

طرح جایگزینی بازدارنده های ترایدنت انگلیس توسط پنتاگون افشا شد