مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:202020-02-23پزشكي

استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروتی ندارد


معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: ضرورتی ندارد افراد سالم از ماسک استفاده کنند؛ استفاده از ماسک را غالبا به بیماران توصیه می کنیم تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

- ایسنا/گلستان معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: ضرورتی ندارد افراد سالم از ماسک استفاده کنند؛ استفاده از ماسک را غالبا به بیماران توصیه می کنیم تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

سیدمهدی صداقت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتقال فردبه فرد پیدا کرده، این ویروس از طریق قطرات ریز تنفسی افراد بیمار که می تواند ناشی از در معرض عطسه و سرفه مستقیم فرد بیمار بودن و یا مالیدن دست ها به گوشه چشم، بینی و دهان، بعد از تماس با اشیاء و سطوحی که در معرض عطسه فرد بیمار قرار گرفته اند، به فرد دیگر انتقال پیدا کند.

این ویروس توانایی زنده ماندن را به مدت 1 تا 9 روز در سطوح آلوده دارد.

وی بابیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، تصریح کرد: ماسک های معمولی بعد از دو سه ساعت مرطوب شده و خود به کانون عفونت تبدیل می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان افزود: استفاده از ماسک را به بیماران، کادر درمانی بیمارستان ها و کسانی که از افراد بیمار مراقبت می کنند، توصیه می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروتی ندارد

استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروتی ندارد