مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 22:352020-02-22اقتصادي

تاکید نمایندگان مجلس بر تاثیر اجرای قانون جدید چک در کاهش چک های برگشتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چک مدت دار یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبادل مالی در میان فعالان اقتصادی است.

این ابزار تا چندی پیش، - نمایندگان مجلس معتقد هستند اجرای قانون جدید چک،علاوه بر احیای اعتبار چک به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تبادل مالی و بهبود فضای کسب و کار، می تواند در کاهش پرونده های قضایی و نیز کاهش زندانیان جرائم غیرعمد بسیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، چک مدت دار یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبادل مالی در میان فعالان اقتصادی است.

این ابزار تا چندی پیش، به دلیل حجم بالای چک های برگشتی و نیز روند طولانی قضایی وصول، سبب ایجاد مشکلات فراوانی هم برای مردم و هم سیستم های دخیل در پیگیری چک برگشتی شده بود.

به عنوان نمونه، در شهریورماه 97، حدود 16 هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده بود.

از سوی دیگر، مطابق اظهارات مسئولان قوه قضاییه پرونده های مربوط به چک برگشتی در رتبه دوم پرونده های حقوقی دستگاه قضایی قرار داشتند.

صاحب نظران معتقد بودند که این حجم از مشکلات در موضوع چک ناشی از قانون ناکارآمد چک است که در آن ابزار نظارتی و پیشگیری تعبیه نشده است.

تنها راه کار این قانون در مساله چک راهکار جرم انگاری و زندان بود که آن با توجه به روند طولانی قریب به دو سال در رسیدگی به پرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید نمایندگان مجلس بر تاثیر اجرای قانون جدید چک در کاهش چک های برگشتی

تاکید نمایندگان مجلس بر تاثیر اجرای قانون جدید چک در کاهش چک های برگشتی