مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 10:352020-02-22اقتصادي

کنترل ملخ صحرایی نیازمند بسیج همگانی است


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم دستجات بزرگ ملخ صحرایی به شهرستان های جنوبی فارس، گفت: کنترل و مدیریت این آفت نیازمند بسیج همگانی کشاورزان و بخش دولتی است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم دستجات بزرگ ملخ صحرایی به شهرستان های جنوبی فارس، گفت: کنترل و مدیریت این آفت نیازمند بسیج همگانی کشاورزان و بخش دولتی است.

مهدی همتی شنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به مشخص شدن چارت ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان، افزود: دو اکیپ تخصصی عملیات پایش مناطق حساس و پر خطر شهرستان در منطقه های رودخانه باز و بو علی هنگام مجاور با شهرستان جنوبی را آغاز کرده اند.

او با تاکید بر اینکه شناسایی سریع دستجات خطرناک ملخ صحرایی جز با همکاری عموم مردم و کشاورزان میسر نیست، خاطرنشان کرد: مردم شریف و کشاورزان همگام در صورت مشاهده هر گونه گروه های ملخ ساکن یا در حال پرواز مراتب را به صورت تلفنی یا حضوری به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی یا سامانه 131 اطلاع دهند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با تاکید بر اینکه هیچ محصول زراعی یا باغی از خطر هجوم و خسارت ملخ صحرایی مصون نیست از این رو کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغات خود حداقل در دو نوبت صبح و عصر اقدام کنند، گفت: به منظو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل ملخ صحرایی نیازمند بسیج همگانی است

کنترل ملخ صحرایی نیازمند بسیج همگانی است