مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 23:502020-02-20پزشكي

بیمارانی که خنده و گریه شان مشخص نیست


یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان توضیحاتی درمورد سندروم «موبیوس» ارائه داد و گفت: درگیری اعصاب جمجمه در مبتلایان به این بیماری سبب می شود آنها توانایی خندیدن و گریه کردن را از دست می دهند به این صورت که هنگام گریه چهره اش احساس او را نشان نداده و هنگام خنده نیز دهانش باز نمی شود.

- یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان توضیحاتی درمورد سندروم موبیوس ارائه داد و گفت: درگیری اعصاب جمجمه در مبتلایان به این بیماری سبب می شود آنها توانایی خندیدن و گریه کردن را از دست می دهند به این صورت که هنگام گریه چهره اش احساس او را نشان نداده و هنگام خنده نیز دهانش باز نمی شود.

دکتر پروانه کریم زاده در گفت وگو با ایسنا، سندروم موبیوس را یکی از بیماری های حوزه نورولوژی یا مغز و اعصاب کودکان خواند و گفت: علائم این بیماری از بدو تولد ظاهر می شود و این کودکان دچار مشکل در قسمت ساقه مغزشان هستند.

اعصاب جمجمه که در این منطقه وجود دارد، از جمله اعصاب شماره 5 تا 8 در این بیماری درگیر هستند.

وی در همین زمینه ادامه داد: درگیر شدن عصب 5 منجر می شود که حس و حرکات صورت کودک محدود شود، عصب 6 موجب مختل شدن حرکت چشم ها به خارج می شود و هردو چشم این بیماران به سمت داخل منحرف می شود و هنگامی که می خواهند اطراف را نگاه کنند باید سر خود را به اطراف بچرخانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارانی که خنده و گریه شان مشخص نیست

بیمارانی که خنده و گریه شان مشخص نیست