مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 16:302020-02-19اقتصادي

بانک مرکزی مسئول هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید


در بحث هدایت اعتبارات، باید جایگاه بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد چراکه بانک ها به بانک مرکزی برای خلق نقدینگی نیاز دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین درودیان، مدرس اقتصاد دانشگاه تهران در نشست تخصصی ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه شکل گیری بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی با استفاده بهینه از ابزار هدایت اعتبار محقق شده است، گفت: بانک مرکزی نهاد کلیدی هدایت اعتبار بانکی به سمت تولید است؛ چراکه بانک ها برای خلق نقدینگی به این نهاد وابسته هستند.

وی همچنین با انتقاد از ترویج نگاه آزادسازی در بخش پولی کشور، ریشه بحران بانکی کنونی را رقابت کاذب بانک های خصوصی در افزایش نرخ بهره سپرده ها دانست.

بانک مرکزی مسئول هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بانک مرکزی نهاد کلیدی هدایت اعتبار بانکی به سمت تولید است، گفت: در بحث هدایت اعتبار باید جایگاه بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد چراکه بانک ها به بانک مرکزی برای خلق نقدینگی نیاز دارند.

در ابتدا لازم است یک تصویر کلان هدایت اعتبار شکل داده شود و سپس پیش نیازها و تمهیدات جزیی هدایت اعتبار از قبیل نظارت و غیره مورد نظر قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی مسئول هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید

بانک مرکزی مسئول هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید