مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 21:152020-02-18دانش

ماهواره امیرکبیر توسط 91 دانشمند ایرانی ساخته می شود


ساخت ماهواره ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر توسط 91 دانشمنددانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز نخست با کادر تخصصی 11 نفر از اعضای هیأت علمی و 80 دانشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می شود.

- سید مصطفی صفوی عضو حقیقی شورای عالی فضایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به ساخت ماهواره سنجشی در قالب یک تیم 91 نفره از دانشمندان دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ماهواره دانشگاه علم و صنعت ایران از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان و دانشمندان این دانشگاه طراحی و ساخته خواهد شد به طوری که برای فاز اول این ماهواره اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است.

* 91 دانشمند ماهواره امیر کبیر را می سازند وی افزود: ساخت ماهواره ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر توسط  91 دانشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز اول  با کادر تخصصی 11 نفر از اعضای هیأت علمی و 80 انشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می شود.

* استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره را ارتقا خواهد داد صفوی تصریح کرد: طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر با استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.

* مدار ماهواره از 500 تا 600 کیلومتر است عضو حقیقی شورای عالی فضایی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه تکنولوژی و فن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره امیرکبیر توسط 91 دانشمند ایرانی ساخته می شود

ماهواره امیرکبیر توسط 91 دانشمند ایرانی ساخته می شود