مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 15:062020-02-18اقتصادي

لاین های امیدبخش دانه روغنی کاملینا در البرز معرفی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، جهاد سورنی در جلسه دفاعیه این طرح که روز سه شنبه (امروز) در سالن همایش پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد در توضیح اهمیت این طرح به نقش مهم دانه های روغنی در تامین روغن مصرفی انسان، کنجاله دام و طیور و نیز صنعت روغن اشاره و خاطرنشان کرد: کاملینا، گیاهی روغنی دارویی است که بسیاری از پژوهشگران کشورهای توسعه یافته به ویژه آمریکا و کانادا در حال بررسی جنبه های مختلف آن هستند.

این گیاه که به تازگی وارد کشور ما نیز شده در کانادا پس از کلزا بااهمیت ترین گیاه روغنی شناخته می شود و محصولات خوراکی و آرایشی متعددی از آن روانه بازار دنیا شده است.

وی با بیان این که کاملینا دارای پروفایل روغن منحصر به فردی از جمله مقادیر بالایی امگا 3 است، اظهار داشت: با توجه به سطح گسترده دیم زارها در ایران و واردات بیش از 95 درصدی روغن مصرفی در کشور، فعالیتهای به نژادی جهت تولید ارقام سازگار با مناطق مختلف کشور در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

لذا در این پژوهش به ارزیابی و شناسایی لاین های امیدبخش پرعملکرد و باکیفیت با هدف معرفی ارقام برتر اقدام شده است.

سورنی در خصوص روند تحقیقات این پروژه که با راهنمایی دکتر زهرا سادات شبر، عضو هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اجرا شده، گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاین های امیدبخش دانه روغنی کاملینا در البرز معرفی شد

لاین های امیدبخش دانه روغنی کاملینا در البرز معرفی شد