مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 13:302020-02-18اقتصادي

جامعه باید به سمت نظام سلامت محور حرکت کند


رییس گروه تدوین شناسنامه خدمات سازمان بیمه سلامت بر ضرورت حرکت جامعه باید به سمت نظام سلامت محور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد مهدی تدین گفت: اجرای طرح اصلاحات بیمه ای و خود مراقبتی دارای نکات بسیاری مهمی است، سازمان بیمه سلامت تا قبل از اجرای این طرح برای استفاده از خدمات توسط بیمار هزینه تقبل می کرد، البته این مساله به آن معنا بود که ارائه کنندگان خدمت هرچه خدمات بیشتری ارائه دهند؛ پس پول بیشتری را دریافت می کنند؛ لذا در این شرایط افزایش منابع پاسخگوی مخارج حوزه سلامت را نمی دهد.

رییس گروه تدوین شناسنامه خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: نگاه استراتژیک سازمان بیمه سلامت با اجرای طرح خود مراقبتی تغییر کرده و پس از این مرحله به ازای سلامت مردم به آنها پول پرداخت می شود، این طرح در اکثر کشورهای دنیا اجرا شده و باید به این نگاه ویژه در سازمان بیمه سلامت توجه کرد.

وی تصریح کرد: در سیاست های کلی نظام سلامت به بحث پیشگیری بسیار تاکید شده و طبق توصیه های جهانی باید به سمت نظام سلامت محور حرکت کرد، لذا باید با اصلاح رویه ها از گسترش فقر و کاهش سلامت جلوگیری کرد.

تدین با بیان اینکه پیشگیری در حوزه سلامت باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: تغییر رفتار یک فرآیند تدریجی است، سازمان بیمه سلامت تمام امورات را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه باید به سمت نظام سلامت محور حرکت کند

جامعه باید به سمت نظام سلامت محور حرکت کند