مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:402020-02-18اقتصادي

سالانه 165 هزار تن فرآورده های دامی در استان ایلام تولید می شود


معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سالانه 165 هزار تن فرآورده های دامی در استان تولید می شود، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، همایون مظاهری اظهار کرد: سالانه 165 هزار تن فرآورده های دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، آبزیان، تخم مرغ، عسل و شیرخام در استان تولید می شود.

وی افزود: عمده این فرآورده های دامی افزون بر نیاز مصرف داخل استان است و توان صدور آنها به بازارهای داخلی و خارج کشور وجود دارد.

معاون جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: گندم، جو، کلزا، ذرت، انگور و لیمو بیشترین میزان تولید محصولات زراعی و باغی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده اند.

مظاهری با اشاره به اینکه مجموع اراضی زراعی قابل کشت ایلام 340 هزار هکتار است که 80 هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی را دیم تشکیل می دهد، گفت: هم اکنون شش هزار و 220 هکتار سطح زیر کشت باغات مثمر استان با تولید 18 هزار و 233 تن انواع میوه است.

معاون جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به حمایت از توسعه باغات در اراضی شیب دار استان، گفت: اکنون 80 نفر به صندوق کارآفرینی و امید برای کاشت نهال در اراضی شیبدار معرفی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 165 هزار تن فرآورده های دامی در استان ایلام تولید می شود

سالانه 165 هزار تن فرآورده های دامی در استان ایلام تولید می شود