مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:562020-02-18حوادث

کلاهبرداران فضای مجازی در مهاباد دستگیر شدند


سرهنگ برزو تجاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی این افراد، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از عملیات سایبری و فنی، تیم کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی چهار متهم و دستگیری آنان در مهاباد شدند.

وی اضافه کرد: اعضای این شبکه با طراحی و انتشار نرم افزارهای مخرب و جعلی و فروش شارژهای اعتباری در کانال های تلگرامی موفق شده بودند از کارت بانکی 120 شهروند مهابادی، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پرونده این کلاهبرداری تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است، تاکید کرد: شهروندان گزارش های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه 110 به پلیس فتا اطلاع دهند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یکسو فرصتی بی نظیر محسوب می شود و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان ها موجب شده است.

فیشینگ (اخذ اطلاعات کارت بانکی از طریق سایت های جعلی و خالی کردن حساب) با سرعتی زیاد در کشور رو به گسترش است و اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداران فضای مجازی در مهاباد دستگیر شدند

کلاهبرداران فضای مجازی در مهاباد دستگیر شدند