مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:562020-02-18پزشكي

دستاورد محققان ایرانی در تشخیص سرطان مثانه 10 سال قبل از بروز


محققان علوم پزشکی ایران به سرپرستی دکتر رضا ملک زاده و با همکاری تیمی از محققان بین المللی، موفق به شناسایی روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان مثانه تا 10 سال قبل از بروز علایم شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محققان علوم پزشکی ایران به سرپرستی دکتر رضا ملک زاده و با همکاری تیمی از محققان بین المللی، موفق به شناسایی روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان مثانه تا 10 سال قبل از بروز علایم و تشخیص بالینی آن در افراد سالم بدون علامت شدند و نخستین شواهد علمی مبتنی بر مطالعه آینده نگر، وسیع و طولانی مدت در این زمینه را به جهان ارائه کردند.

سرطان مثانه، جزو 10 سرطان شایع در هر دو جنس سرطان مثانه، جزو 10 سرطان شایع در هر دو جنس جهان است که شمار مبتلایان آن در سال 2018 ، به 550 هزار نفر و تعداد مرگ های ناشی از آن به 200 هزار مورد رسیده است.

قرارگیری سرطان مثانه در فهرست شایع ترین سرطان های جهان، به همراه تعداد بالای مرگ های ناشی از آن، تشخیص زودهنگام این بیماری را بسیار با اهمیت کرده است؛ اما به گفته متخصصان، نبود روش های غربالگری مناسب و مطمئن، تهاجمی بودن روش های تشخیص، شانس بالای عود بیماری (50 تا 70 درصد) پس از درمان اولیه، سرطان مثانه را به یکی از چالش برانگیز ترین و گران ترین سرطان ها از نظر تشخیص و درمان تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد محققان ایرانی در تشخیص سرطان مثانه 10 سال قبل از بروز

دستاورد محققان ایرانی در تشخیص سرطان مثانه 10 سال قبل از بروز