مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:502020-02-18اقتصادي

کاهش سرمایه گذاری اشتغال را تهدید می کند


رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است سرمایه گذاری در کشور از میزان استهلاک کمتر شده و همین مسئله می تواند در سال های آینده به رشد اقتصادی و اشتغال کشور آسیب بزند.

- رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است سرمایه گذاری در کشور از میزان استهلاک کمتر شده و همین مسئله می تواند در سال های آینده به رشد اقتصادی و اشتغال کشور آسیب بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود خوانساری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بررسی از وضعیت سرمایه گذاری بین سال های 75 تا 84 نشان می دهد که نرخ آن بیش از 30 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است.

اما این عدد در سال 97 به 18 درصد این تولید کاهش پیدا کرده است که در بلندمدت می تواند موضوعی خطرناک برای آینده اقتصاد باشد.

به گفته وی، در شرایطی که به دلیل تحریم ها امکان افزایش سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد، باید تلاش شود مقدمات سرمایه گذاری داخلی فراهم شود که متاسفانه در سال 98 شرایط برای جذب این سرمایه گذاران وجود نداشت.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی آمارهای که از شاخص های کلان اقتصادی کشور ارائه شده، توضیح داد: براساس آن چه که از سوی مرکز آمار عرضه شده در 9 ماهه ابتدایی امسال رشد اقتصادی با احتساب نفت 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سرمایه گذاری اشتغال را تهدید می کند

کاهش سرمایه گذاری اشتغال را تهدید می کند