مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:262020-02-18اقتصادي

کمبود آب منجر به شکاف های عمیق زمین در بویین زهرا شده است


علی رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی شکاف های زمین در دشت فتح آباد شهرستان بویین زهرا به عمق چهار تا پنج متر رسیده و اگر انسان و حیوانی به داخل آن بیافتد، امکان بیرون آمدن از آن تقریبا غیرممکن است.

وی برداشت های بی رویه برخی شرکت های فولاد و صنایع آب بر از منابع آب زیرزمینی را عامل اصلی فرونشست ها و شکاف ها عنوان کرد و گفت: بهره برداری بی رویه از منابع آبی دشت قزوین و فعالیت برخی چاه های غیرمجاز باعث شده تا اکنون شاهد فرونشست زمین در این مناطق باشیم.

رحمانی عامل دیگر فرونشست زمین در دشت های فتح آباد بویین زهرا را از بین رفتن پوشش گیاهی و برهم خورد زیست بوم این منطقه دانست و توضیح داد: دشت فتح آباد در دهه های گذشته با دارا بودن پوشش گیاهی مناسب توانسته بود حیات وحش مخصوصی داشته باشد که رفته رفته با از بین رفتن این پوشش گیاهی و اکوسیستم طبیعی شاهد فرسایش خاکی و فرونشست در این دشت هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه احیای زیست بوم این منطقه بودجه مخصوص و اعتبارات هنگفتی می خواهد، اظهار داشت: با احیای این زیست بوم علاوه بر تقویت پوشش گیاهی، شاهد جلوگیری از فرسایش خاکی و در نتیجه توقف فرونشست در این مناطق خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب منجر به شکاف های عمیق زمین در بویین زهرا شده است

کمبود آب منجر به شکاف های عمیق زمین در بویین زهرا شده است