مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 05:462020-02-18فناوري

عیب یابی شبکه های مخابراتی با سامانه بومی امکان پذیر شد


محققان ایرانی توانسته اند به منظور استخراج اطلاعات سیگنالینگ از شبکه مخابرات سیار سامانه ای را طراحی و در یکی از شبکه های مخابراتی اجرایی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: با استفاده از این سامانه می توانیم از نسل های مختلف شبکه مخابرات سیار برای کیفیت بخشی به شبکه مستقل از شرکت سازنده سوییچ های مخابراتی پشتیبانی کنیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: این سامانه قادر به پایش کیفیت شبکه های نسل های دوم، سوم و چهارم تلفن های همراه است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تجهیرات نرم افزاری و سخت افزاری این سامانه می توان اشکالاتی که در لینک های ارتباطی شبکه های تلفن همراه در زمینه مکالمه، SMS و اینترنت ایجاد شده است را تشخیص داد، بیان کرد: یکی از مزایای سامانه نظارت و تحلیل شبکه های مخابراتی، تشخیص علت و محل ایجاد اشکال است؛ در واقع می توانیم با این سامانه تشخیص دهیم که در کدام نقطه از شبکه مشکلی وجود دارد و به صورت آنلاین عیب یابی کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه این سامانه اشکالات ایجاد شده در شبکه های ارتباطی را به صورت لحظه ای و با دقت چند ثانیه تا چند دقیقه تشخیص می دهد گفت: در برخی موارد اشکالات از سمت مشتریان گزارش می شود و ما می توانیم با استفاده از این سامانه علت آن را در این سامانه بیابیم و رفع کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عیب یابی شبکه های مخابراتی با سامانه بومی امکان پذیر شد

عیب یابی شبکه های مخابراتی با سامانه بومی امکان پذیر شد