مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 12:202020-02-17سياسي

نام خیابانی در کولنای بنگلادش به حافظ یا سعدی تغییر پیدا می کند


رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش در دیدار تالوکدر عبدالخالق، شهردار کولنا، پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان های مهم کولنا به نام شُعرای فارسی گو همچون حافظ و سعدی را داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید حسن صحت، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش در جریان سفر به شهر کولنا از شهرهای جنوبی بنگلادش که در فاصله 200 کیلومتری از داکا (پایتخت) واقع شده، با تالوکدر عبدالخالق، شهردار این شهر دیدار کرد.

صحت با برشمردن سابقه فرهنگی و تمدنی مشترک بین ایران و بنگلادش و شناخت خوب مردم بنگلادش از شعرای بزرگ فارسی گو همچون حافظ و سعدی، برای برقراری ارتباطات فرهنگی میان شهرها به شهردار این شهر پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان های اصلی شهر کولنا به نام سعدی شیرازی و یا حافظ را داد.

تالوکدر عبدالخالق با استقبال از این پیشنهاد، خواستار نامگذاری یک خیابانی به نام قاضی نذر الاسلام شاعر ملی بنگلادش در یکی از شهرهای ایران به عنوان مثال گیلان شد.

در پایان این دیدار، چند نسخه از مجله گردشگری ورومون که توسط وزارت گردشگری بنگلادش و به صورت ویژه نامه ظرفیت های گردشگری ایران به چاپ رسیده است نیز به شهردار کولنا اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام خیابانی در کولنای بنگلادش به حافظ یا سعدی تغییر پیدا می کند

نام خیابانی در کولنای بنگلادش به حافظ یا سعدی تغییر پیدا می کند