مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 10:302020-02-17پزشكي

تأثیر مصرف گوشت فرآوری شده، مرغ و ماهی بر بیماری های قلبی عروقی


کارشناسان می گویند گوشت قرمز فرآوری شده، احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را افزایش می دهد، اما آیا مصرف گوشت فرآوری نشده، ماهی و مرغ نیز مضر است؟ - ایسنا/اصفهان کارشناسان می گویند گوشت قرمز فرآوری شده، احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را افزایش می دهد، اما آیا مصرف گوشت فرآوری نشده، ماهی و مرغ نیز مضر است؟ مطالعات متعدد ارتباط بین مصرف گوشت فرآوری شده مانند بیکن، هات داگ و کالباس و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و مرگ را نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال نیوز میزان بالای چربی های اشباع شده در این مواد غذایی به همراه سطح بالای نمک و مواد نگهدارنده دلیل این ارتباط را توضیح می دهد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که مقدار کمی از این غذاها برای به خطر انداختن سلامتی کافی است.

اما نتایج بررسی در مورد گوشت های دیگر مانند گوشت قرمز فرآوری نشده، مرغ یا ماهی چطور است؟ آیا این مواد غذایی به همان گونه در بیماری قلبی و عروقی تأثیر می گذارند؟ نتایج چندین مطالعه دیگر تا حدی متفاوت است.

گروهی از دانشمندان به سرپرستی دکتر ویکتور دبلیو ژونگ، از دانشگاه کرنل ایتاکا و نیویورک برای انجام یک متاآنالیز جدید از 6 مطالعه موجود، تصمیم گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر مصرف گوشت فرآوری شده، مرغ و ماهی بر بیماری های قلبی عروقی

تأثیر مصرف گوشت فرآوری شده، مرغ و ماهی بر بیماری های قلبی عروقی