مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 08:002020-02-17دانش

تهیه داربست های استخوانی برای بافت های آسیب دیده


محققان کشور موفق به تهیه داربست مهندسی بافت بر پایه پلیمرهای زیستی شدند تا از این داربست های نوین به عنوان جایگزین بالقوه ترمیم ضایعات استخوانی استفاده شود.

- محققان کشور موفق به تهیه داربست مهندسی بافت بر پایه پلیمرهای زیستی شدند تا از این داربست های نوین به عنوان جایگزین بالقوه ترمیم ضایعات استخوانی استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان کشورمان با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این طرح را انجام دادند و طراحی و تهیه بافت های مهندسی استخوان همراه با فرمولاسیون جدید به منظور تسریع در ترمیم و بازسازی بافت استخوانی آسیب دیده هدفی بود که مد نظر این پژوهش قرار گرفت.

رویا صدقی، مجری این طرح پژوهشی درباره اهمیت آن گفت: اگرچه استخوان به عنوان محکم ترین بافت بدن شناخته می شود، اما به دلایل مختلفی مانند بیماری، حادثه، مشکلات مادرزادی، از بین رفتن استخوان و سرطان های مختلف احتمال آسیب رسیدن به آن وجود دارد.

از گذشته های دور، همواره پزشکان در سراسر دنیا با مشکلات مربوط به بافت اسکلتی به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات بالینی مواجه بوده اند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین راهکارهایی که تاکنون برای رفع انواع نقص های استخوانی و غضروفی پیشنهادشده و بیش از نیم قرن است که کاربرد دارد، استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه داربست های استخوانی برای بافت های آسیب دیده

تهیه داربست های استخوانی برای بافت های آسیب دیده