مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 06:302020-02-17فرهنگي

اصلا تئاتر برای شهرداری مهم است؟!


«ما بر سر گوری گریه می کنیم که مرده ای در آن نیست.

» این جمله ای است که بارها در محافل تئاتری و از زبان هنرمندان این شاخه شنیده ایم اما گاهی این جمله به طرزی عجیب، - ما بر سر گوری گریه می کنیم که مرده ای در آن نیست.

این جمله ای است که بارها در محافل تئاتری و از زبان هنرمندان این شاخه شنیده ایم اما گاهی این جمله به طرزی عجیب، سوال برانگیز می شود که نمونه آن در چند ماه اخیر، برخورد دوگانه شهرداری با جشنواره های تئاتر و سینما است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جشنواره های فجر بویژه در حوزه تئاتر و فیلم، نوعی ویترین هستند؛ ویترینی که نشان گر وضعیت کلی تئاتر و سینمای ماست و به ما کمک می کند تا دریابیم که حال تئاتر و سینمایمان چگونه است.

ضمن اینکه فرصتی فراهم می کند تا برخورد دیگر نهادها و مسئولان ـ مانند نمایندگان مجلس، وزیران گوناگون یا نهادهایی مانند سازمان محیط زیست و .

ـ را نسبت به این حوزه ها ارزیابی کنیم.

با در نظر گرفتن این ابزار سنجش، در چند وقت اخیر برخورد دوگانه شهرداری تهران در برابر جشنواره های تئاتر و فیلم فجر، برای جامعه هنری پرسش برانگیز شده است.

چند ماه پیش از آغاز به کار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در گفت وگوهای رسمی و غیررسمی مطرح شد که در این دوره، شهرداری حامی این رویداد هنری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلا تئاتر برای شهرداری مهم است؟!

اصلا تئاتر برای شهرداری مهم است؟!