مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 11:202020-02-16فرهنگي

ثمره درخت گردو ، درجشنواره فیلم فجر شیراز


درخت گردو اثر محمدحسین مهدویان که در شیراز به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برگزیده شده است، به تبعات تلخ و تکان دهنده بمباران شیمیایی مناطق غربی کشور در جنگ ایران و عراق می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم ترین رخداد سینمایی همچون سالهای گذشته در تهران و چند شهر دیگر از کشورمان برگزار شد و هفته گذشته به کار خود پایان داد.

در شیراز طبق نظرسنجی انجام شده فیلمهای درخت گردو، شنای پروانه و روز صفر به ترتیب عناوین بهترین آثار جشنواره از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دادند.

درخت گردو اثر محمدحسین مهدویان که در شیراز به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برگزیده شد، جوایزی نظیر سیمرغ بهترین کارگردانی و بازیگر نقش اول مرد را نیز به خود اختصاص داده است.

نگاهی به کارنامه فیلمساز  محمدحسین مهدویان کار خود را با مستندسازی آغاز کرد و اثر شاخص او در این حیطه مجموعه روزهای زمستان است که از صداوسیما پخش شده است.

 عمده آثار او در ژانر دفاع مقدس تعریف می شود.

نخستین فیلم سینمایی مهدویان ایستاده در غبار که به شیوه مستند-داستانی روایت شده به زندگی و نوع سلوک شهید احمد متوسلیان در میدان مبارزه یا در جمع مردم و عموم جامعه می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثمره درخت گردو ، درجشنواره فیلم فجر شیراز

ثمره درخت گردو ، درجشنواره فیلم فجر شیراز