مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 07:002020-02-12دانش

طراحی و ساخت سیستم نظارت و عیب یابی پالتکارهای خط پخت گندله صنایع فولادی


محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با بهره گیری از فناوری پردازش دیجیتال تصویر موفق به طراحی و ساخت سیستم نظارت و عیب یابی پالتکارها در خط پخت گندله صنایع فولادی شدند.

- ایسنا/اصفهان محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با بهره گیری از فناوری پردازش دیجیتال تصویر موفق به طراحی و ساخت سیستم نظارت و عیب یابی پالتکارها در خط پخت گندله صنایع فولادی شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به نیاز روز افزون دنیا به صنعت فولاد و نیز چند برابر شدن ظرفیت تولید کارخانه های فولاد سازی در سال های اخیر، اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان نیاز به بهبود فرآیندهای تولید در این صنعت مادر احساس می شود.

رسول امیرفتاحی با توصیف فرآیندگندله سازی به عنوان یکی از واحدهای مهم در تولید فولاد، ادامه داد: گندله ها که خوراک اصلی کوره های فولادسازی (کورهای قوس الکتریکی) هستند، مخلوطی از کنسانتره پودرآهن، بنتونیت، سود سوزآور و آب با درصد رطوبت هشت و نیم تا نه و نیم درصد هستند که در دیسک های گندله سازی شارژ شده و با چرخش دیسک تبدیل به اجسام کروی شکل و درنهایت پس از پخته شدن و انجام عملیات احیاء مستقیم، برای استفاده در کوره های قوس الکتریکی آماده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت سیستم نظارت و عیب یابی پالتکارهای خط پخت گندله صنایع فولادی

طراحی و ساخت سیستم نظارت و عیب یابی پالتکارهای خط پخت گندله صنایع فولادی