مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 05:202020-02-08دانش

طرح کلان ساخت هواپیمای 150 نفره به دلیل مشکلات مالی متوقف شد


رییس سابق پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه امیرکبیر با اشاره به علت توقف ساخت هواپیمای 150 نفره در این دانشگاه گفت: در صورت رفع مشکلات، این پروژه مجددا فعال خواهد شد.

- علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار مهر ، در پاسخ به این سوال که چرا طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره در این دانشگاه متوقف شده است، توضیح داد و گفت: طراحی این هواپیما با مشارکت 2 دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس صورت گرفت که تا انتهای طراحی مفهومی پیش رفتیم و گزارشات تحویل داده شد.

رییس سابق پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه ساخت این هواپیما در شورای علوم، تحقیقات و فناوری سه مرتبه به تصویب رسیده بود و جزو اولویت های کشور قرار داشت، خاطرنشان کرد: سفارش دهنده و حمایت کننده این پروژه سازمان صنایع هوایی است و البته عمده حمایت از طریق وزارت علوم صورت می گرفت که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و قطع حمایت ها، ادامه پروژه متوقف شد.

مجری طرح این هواپیما با بیان این مطلب که در دانشگاه امیرکبیر 100 تا 120 نفر بر روی این پروژه فعالیت می کردند، اظهار کرد: هر زمان تزریق اعتبار صورت بگیرد کار مجددا آغاز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح کلان ساخت هواپیمای 150 نفره به دلیل مشکلات مالی متوقف شد

طرح کلان ساخت هواپیمای 150 نفره به دلیل مشکلات مالی متوقف شد