مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 11:252020-02-07بين الملل

بارزانی: کشتن تظاهرکنندگان جنایتی آشکار است


رییس اقلیم کردستان عراق کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان در جریان تظاهرات چهارشنبه و پنجشنبه شهر نجف را جنایتی آشکار خواند.

- رییس اقلیم کردستان عراق کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان در جریان تظاهرات چهارشنبه و پنجشنبه شهر نجف را "جنایتی آشکار" خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه رووداو ، نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق در سخنانی به حوادث دو روز گذشته نجف اشرف و کشته و مجروح شدن شماری از معترضان واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: کشته شدن تظاهرکنندگان و استفاده از زور برای ارعاب و پراکنده کردن آنها، یک جنایت فجیع و به منزله سلب آزادی و حقوق قانونی شهروندان عراقی است.

بارزانی تأکید کرد: ما استفاده مداوم از خشونت علیه تظاهرکنندگان در عراق را محکوم می کنیم؛ چراکه تظاهرات مسالمت آمیز یک حق قانونی است.

وی همچنین افزود: ما خواستار پایان دادن به این خشونت و چنین رفتارهای غیرقانونی هستیم و بار دیگر حمایت خود را از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان اعلام می کنیم.

نیچروان بارزانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسأله تشکیل دولت جدید عراق، تصریح کرد: همه باید درک کنند که مشکلات، نارضایتی و مطالبات شهروندان را نمی توان سرکوب کرده و یا با استفاده از زور با آنها برخورد کرد و به منظور پایان دادن به بحران کنونی خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزانی: کشتن تظاهرکنندگان جنایتی آشکار است

بارزانی: کشتن تظاهرکنندگان جنایتی آشکار است