مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 11:352020-01-29سياسي

امیرعبداللهیان: آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و افغانستان ندارد


دستیار ویژه رییس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هر مکانیزمی با محوریت دولت مرکزی افغانستان و مشارکت همه طرف های درگیر و نقش سازمان ملل برای ایجاد صلح در این کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، امیرعبداللهیان مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هر مکانیزمی با محوریت دولت مرکزی افغانستان و مشارکت همه طرفهای درگیر و نقش سازمان ملل برای ایجاد صلح در این کشور، حمایت می کند.

عبداللهیان با اشاره به لزوم برقراری هر چه سریعتر صلح در افغانستان، اظهار داشت: تشکیل دولت جدید براساس انتخابات، ضرورتی اساسی برای حفظ ثبات و امنیت در افغانستان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خطراتی ایجاد صلح در افغانستان و منطقه را تهدید می کند.

تلاش برای بی دولت سازی کشورهای منطقه، تشکیل دولت های ضعیف، نقشه جدید تجزیه کشورها و استفاده ابزاری از تروریسم از جمله خطراتی است که صلح و امنیت پایدار را تهدید می کند.

عبداللهیان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های سازمان ملل برای تحقق صلح، اظهار داشت: ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم و رفتار آنها در مذاکرات موسوم به صلح را توام با حسن نیت نمی دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و افغانستان ندارد

امیرعبداللهیان: آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و افغانستان ندارد