مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 08:352020-01-29اقتصادي

تأمین سوخت گاز نیروگاه ها با محدودیت بیشتر مواجه شد


رکورد مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به مرز 600 میلیون متر مکعب در روز موجب شده است تأمین گاز نیروگاه ها با محدودیت بیشتری مواجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی فارس، رکورد مصرف گاز در بخش خانگی در حالی با رسیدن به مرز 600 میلیون متر مکعب در روز شکسته شد که این مسأله موجب شده تا تمرکز تأمین سوخت زمستانی از سوی وزارت نفت به تامین بخش خانگی معطوف شود و همین مسئله موجب شود تا نیروگاه ها صنایع عمده و دیگر بخش ها با محدودیت تخصیص گاز مواجه شود.

بنابراین گزارش کاهش تامین سوخت گاز نیروگاه ها موجب شده تا اکثر نیروگاه ها برای تولید برق به سمت استفاده از سوخت های جایگزین مثل گازوییل و حتی مازوت حرکت کند.

بنابر این گزارش با تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت گاز و صنعت برق کشور تا امروز با وجود مصرف بالای گاز در بخش خانگی و با ارسال سوخت مایع به نیروگاه ها مشکلی در کشور احساس نشده است، در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی علاوه بر محدود شدن بیشتر نیروگاه ها و صنایع عمده در مصرف گاز احتمال افت فشار و حتی قطعی گاز در بخش هایی از کشور دور از ذهن نیست.

پیشتر رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به کمپین مردمی در کنار هم دلگرم باشیم، گفته بود: برای مدیریت مصرف گاز و برق خانگی این کمپین تشکیل شده تا با توجه به اینکه روزها و هفته های سردی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین سوخت گاز نیروگاه ها با محدودیت بیشتر مواجه شد

تأمین سوخت گاز نیروگاه ها با محدودیت بیشتر مواجه شد