مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 08:002020-01-29پزشكي

طب سنتی؛ واقعیت امروز یا افسانه دیروز؟


سازمان بهداشت جهانی درباره طب سنتی چه موضعی دارد؟ وضعیت طب سنتی در جهان - از چین تا آمریکا - چگونه است؟ چرا جامعه ما در قبال طب سنتی و مدرن، دچار دوگانگی شده است؟ برای درمان بیماری ها به کدام یک از دو طب سنتی و مدرن اعتماد کنیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران نوشت: این روزها و بعد از سوزاندن تأسف بار کتاب مرجع پزشکی هاریسون بحث های مرتبط با طب سنتی، بسیار داغ شده است.

به این بهانه می خواهیم ببینیم که طب سنتی خوب است یا خیر؟ علم است یا کلاهبرداری؟ مفید است یا مضر یا بی فایده؟ قبل از هر چیز یک نکته را تصریح می کنیم: ما در این مطلب، راجع به طب سنتی صحبت می کنیم نه درباره کسانی در این رشته کار می کنند.

همچنین، طب اسلامی را نیز همان طب سنتی قلمداد می کنیم.

برای این که مطلب طولانی نشود، آن را در چند بند خلاصه می کنیم: قرن ها درمان طب سنتی، در طول قرن های متمادی، انسان های زیادی را با موفقیت درمان کرده است.

بیهوده نیست که کتاب قانون بوعلی سینا به مدت 700 سال، کتاب مرجع پزشکی جهان بوده و در دانشگاه های اروپا نیز تدریس می شده است.

اگر طب سنتی، کارایی نداشت، قطعاً در گذر زمان از بین می رفت ولی واقعیت این است که همین امروز هم افراد زیادی با روش های طب سنتی درمان شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب سنتی؛ واقعیت امروز یا افسانه دیروز؟

طب سنتی؛ واقعیت امروز یا افسانه دیروز؟