مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:202020-01-29پزشكي

نیاز به خون داریم


سرما و گرما ندارد، نیاز به خون همیشگی است.

نمی شود به یک بیمار گفت فعلا هوا سرد است کمی منتظر بمان بعدا خون می رسد! - ایسنا/کرمانشاه سرما و گرما ندارد، نیاز به خون همیشگی است.

نمی شود به یک بیمار گفت فعلا هوا سرد است کمی منتظر بمان بعدا خون می رسد! این نیاز همیشگی به خون در حالی است که این روزهای سرد که می رسد خیلی ها از اهدای خون غافل می شوند و به خاطر سردی هوا ترجیح می دهند کمتر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و این درحالی است که درست همین روزها نیاز به خون در مراکز درمانی بیشتر می شود.

فصل های سرد و گرم مثل تابستان و زمستان و ایام تعطیلات نوروزی زمان هایی است که اهدای خون پایین می آید و از طرفی درست در همین زمان ها نیاز به خون در مراکز درمانی به اوج می رسد، چرا که بطور معمول در تابستان ها و تعطیلات ترددها افزایش یافته و همپای آن میزان بروز تصادفات هم بالا می رود و همین امر نیاز به خون را برای درمان مصدومان تشدید می کند.

در فصل سرد سال هم با توجه به شرایط نامساعد جاده ها باز هم احتمال تصادفات بالا رفته و در همین راستا باز هم نیاز به خون برای درمان مصدومان بیشتر می شود و این در حالی است که در همین روزهای سرد مراجعات اهداکنندگان خون کم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به خون داریم

نیاز به خون داریم