مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:072020-01-29ورزشي

23 هزار قطعه پرنده در زیستگاه های مهاباد شمارش شد


رزاق حسن پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرشماری زمستانی پرندگان با مشارکت سه تیم پرنده نگری در هفت تالاب و منابع آبی این شهرستان انجام شد.

وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی پرندگان سرشماری شده مربوط به گونه خودکا با بیش از 15 هزار قطعه، اردک سرسبز با سه هزار قطعه، کاکایی ارمنی و سرسیاه با 2 هزار قطعه، چنگر با یکهزار و 500 قطعه و اردک سرحنایی با یک هزار قطعه است.

وی افزود: در این سرشماری بیش از 40 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی مختلف از جمله عقاب تالابی، فیلوش، اردک نوک پهن، قوی فریادکش، غاز خاکستری، لک لک، چنگر نوک سرخ، خروس کولی دم سفید، اردک ارده ای و سایر گونه ها شمارش شد.

معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این سرشماری در تالاب های بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی ، سد انحرافی یوسف کند ، دریاچه مخزن سد مهاباد و تالاب های اقماری دریاچه ارومیه در حوزه این شهرستان شامل تالاب های گروس ، داشخانه و قوپی قازان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار قطعه پرنده در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد شمارش شد، افزود: به دلیل بارش برف و یخ زدگی منابع آبی این شهرستان در موقع این سرشماری، بسیاری از پرندگان مهاجر به مناطق جنوبی کوچ کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 هزار قطعه پرنده در زیستگاه های مهاباد شمارش شد

23 هزار قطعه پرنده در زیستگاه های مهاباد شمارش شد